Cele mai comune mituri despre kinetoterapie

Ca orice domeniu, kinetoterapia nu duce nici ea lipsă de mituri. Au fost repetate de-a lungul timpului de atâtea ori încât, în unele cazuri, miturile au rămas întipărite în mintea oamenilor ca fiind adevărate.

Problema este că pot împiedica oamenii care chiar au nevoie de ajutor specializat să apeleze cu încredere la un kinetoterapeut. Așa că, vom trece în revistă cele mai comune mituri despre kinetoterapie și-ți vom spune care este de fapt realitatea.

Mitul 1: Kinetoterapia e dureroasă

Este posibil la începutul tratamentului să simți puțin disconfort sau o durere minimă. Un kinetoterapeut bun va lucra cu tine fără să depășească limitele pragului tău de durere. Până la urmă, scopul tratamentul este acela de a diminua durerea și disconfortul. De ceea este foarte important să comunici kinetoterapeutului tău când mișcările îți cauzează disconfort. Este posibil să fie nevoie să-ți ajusteze planul de tratament.

Mitul 2: Pot face kinetoterapie singur/ă acasă

Găsești cu siguranță anumite clipuri online care te pot îndruma, dar kinetoterapia se face sub îndrumarea unui specialist care îți face un plan de tratament personalizat, conform problemelor pe care le ai. Vei face exercițiil sub îndrumarea și ghidajul atent al kinetoterapeutului și vei învăța cum să-ți redobândești mobilitatea și să scapi de anumite dureri.

Mitul 3: Dacă merg la sala de sport, mă poate ajuta antrenorul

Mersul la sala de sport face mult bine, mai ales când ai și un antrenor care să te îndrume.  Dar kinetoterapia poate fi făcută numai de un kinetoterapeut acreditat. Deși și antrenorul sportiv și kinetoterapeutul au studii despre corpul și mobilitatea umană, au formări și specializări diferite. În schimb, sportul și kinetoterapia pot lucra sinergic pentru bunăstarea ta. Nu uita să specifici kinetoterapeutlui tău ce antrenamente faci.

Mitul 4: Kinetoterapia se face doar în cazul unei accidentări

Kinetoterapia este mai mult decât recuperare după un accident. Kinetoterapia poate ajuta într-o mulțime de alte probleme, cum ar fi în afecțiunile musculo-scheletice, gestionarea și diminuarea  durerilor cronice, sindromul de tunel carpian, migrene, dureri de spate, corectură de postură și multe altele.

Mitul 5: Kinetoterapia e scumpă

Dacă apelezi din timp la un kinetoterapeut, ajungi de fapt chiar să economisești banii pe care i-ai da pe alte tratamente și operații în cazul în care ai lăsa problema să degenereze. În plus, odată terminat planul de tratament, rămâi cu informații și exerciții valoroase pe care le poți continua gratuit acasă.

Mitul 6: Toți kinetoterapeuții sunt la fel

Deși toți kinetoterapeuții obțin informații și unelte similare prin formarea profesională pe care o urmează, fiecare în parte tratează și interacționează cu pacienții în modul său unic. Este important să cauți recomandări de kineoterapeuți de la cunoștințe, să citești recenzii online sau să te duci la o consultație de probă. De cele mai multe ori îți poți da seama dacă ai găsit kinetoterapeutul potrivit pentru tine din prima ședința.

Mitul 7: Kinetoterapeutul „te repară”

Kinetoterapeutul te ajută să te recuperezi cât mai rapid și cât mai în siguranță, dar efortul este unul comun. Acesta nu are un buton pe care poate apăsa ca să te aducă la forma dinainte să ai problemele cu care ai venit la tratament.

Pentru o recuperare cât mai lină și mai rapidă, vei primi exerciții pe care va trebui să le faci acasă, între sesiunile de kinetoterapie de la clinică. Acele exerciții te vor ajuta și după terminarea planului de tratament ca să-ți menții sănătatea și mobilitatea.

Cea mai bună metodă de a te convinge că miturile sunt false este să apelezi la un kineterapeut și să ai o primă consultație în care să ți se răspundă la întrebări. La Clinica Revitalia by Multimedia vei găsi o echipă de specialiști pregătiți să abordeze o arie largă de afecțiuni și să-ți creeze un plan de tratament personalizat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *